Zaniedbany wymiar globalnego bezpieczeństwa – ramy przeciwdziałania kryzysom chorób zakaźnych ad

W dużym stopniu korzystaliśmy z wcześniejszych prac i bez uszczerbku dla niezależności Komisji, związanych z innymi istotnymi inicjatywami, takimi jak panel wysokiego szczebla ONZ ds. Globalnej reakcji na kryzysy zdrowotne, panel tymczasowej oceny eboli WHO, inicjatywa Banku Światowego w zakresie finansowania pandemicznego, oraz Niezależny Panel ds. Globalnej Odpowiedzi na ebolę zwołany przez Harvard i London School of Hygiene and Tropical Medicine. Przegląd zaleceń
Sprawozdanie Komisji zawiera 26 zaleceń dotyczących konkretnych działań, które należy podjąć w określonych ramach czasowych. Zostały one opracowane w taki sposób, aby współdziałać jako kompleksowe, spójne ramy dla przeciwdziałania zagrożeniu kryzysami związanymi z chorobami zakaźnymi.
Tabela 1. Tabela 1. Podsumowanie zaleceń Komisji. Zalecenia (tabela 1) można podzielić na cztery kategorie. Trzy zalecenia mają na celu zapewnienie, że społeczność globalna wdroży proponowane ramy, zobowiązuje się do zapewnienia wymaganych zasobów finansowych i monitoruje postęp.
Dziesięć zaleceń jest ukierunkowanych na wzmocnienie krajowych zdolności i infrastruktury zdrowia publicznego, takich jak systemy nadzoru chorób i sieci laboratoriów. Zostały one zaprojektowane jako pakiet: wyjaśnienie, co należy zrobić, zapewnienie odpowiedzialności i przejrzystości poprzez rygorystyczną zewnętrzną ocenę oraz zapewnienie zachęt i wymaganych środków finansowych. Podkreślają także znaczenie zaangażowania społeczności w gotowość i reakcję na wypadek pandemii.
Dziesięć zaleceń ma na celu wzmocnienie wiodącej roli Światowej Organizacji Zdrowia w koordynowaniu globalnej gotowości i reagowania, współpracując z innymi agencjami ONZ, organizacjami regionalnymi i podmiotami niepaństwowymi, w tym organizacjami społeczeństwa obywatelskiego i sektorem prywatnym. Zalecenia te obejmują również mobilizację międzynarodowych środków finansowych na reagowanie na pandemię.
Trzy zalecenia mają na celu wzmocnienie naszej zbroi naukowej przeciwko chorobom zakaźnym, w tym priorytetyzację, mobilizację i wdrażanie znacznie większych zasobów oraz harmonizację procesów rozwojowych i procesów zatwierdzania regulacyjnego.
Zalecenia te obejmują istotne zmiany w strukturze organizacyjnej i roli, nowe i zmodyfikowane procesy i mechanizmy oraz nowe ustalenia finansowe. Łącznie tworzą globalne ramy, które chroniłyby świat o wiele lepiej przed zagrożeniami związanymi z chorobami zakaźnymi.
Inwestowanie w gotowość na wypadek pandemii
Sprawozdanie Komisji zawiera argumenty przemawiające za zwiększeniem inwestycji w zwalczanie zagrożeń związanych z chorobami zakaźnymi, argumentując, że potencjalne pandemie należy uznać nie tylko za ważne zagrożenie dla zdrowia, ale także za poważne zagrożenie dla światowej gospodarki i globalnego bezpieczeństwa. Klucz leży w sposobie kształtowania problemu. Jeśli epidemie zostaną sformułowane jako kwestia zdrowotna, wydatki na zapobieganie i przygotowanie się do nich blednie bardziej pilnych i widocznych priorytetów zdrowotnych. Rządy mają trudności z uzasadnieniem wydawania pieniędzy na unikanie kryzysów o stosunkowo niskim prawdopodobieństwie, a sektor prywatny przewiduje stosunkowo niski zwrot z tych inwestycji.
Jednak gdy kwestia ta jest określona jako bezpieczeństwo lub zagrożenie dla ludzkiego życia, wydaje się godna uwagi jak mało wydajemy. Pandemia prawdopodobnie stanowi większe zagrożenie dla ludzkiego życia niż wojna, terroryzm czy klęski żywiołowe
[hasła pokrewne: poznań psychiatra, psycholog warszawa, psycholog lublin ]

Powiązane tematy z artykułem: poznań psychiatra psycholog lublin psycholog warszawa