Pewne dostosowanie metod nauczania i programów jest czasem konieczne, zwlaszcza w przypadku dzieci ociezalych umyslowo

Pewne dostosowanie metod nauczania i programów jest czasem konieczne, zwłaszcza w przypadku dzieci ociężałych umysłowo. Zamiast przerabiać normalny program wolniej i z większą ilością powtórek – nauczyciel powinien tak kształtować doświadczenie dziecka nabywane w klasie, aby wiązało się ono z bezpośrednimi potrzebami dziecka ociężałego umysłowo w oparciu o konkretne oraz specyficzne problemy i materiały. Dzieci wybitnie uwolnione mają więcej trudności wychowawczych, niż to się na ogół przypuszcza, Dorośli więcej od takich dzieci oczekują i to czasem doprowadza do trudności. Jednakże jeszcze bardziej tragiczne jest, gdy normalna praca w szkole nie potrafi takiego dziecka zainteresować, bo to często prowadzi do znudzenia, apatii i niewłaściwego zachowania. Wielu uzdolnionych uczniów umyślnie obniża swoje talenty i wolności twórcze, aby dostosować się do przeciętnego poziomu zajęć w grupie. W rezultacie wielu uczniów nie rozwija swoich istotnych możliwości, porzuca naukę po ukończeniu szkoły średniej – jeżeli nie wcześniej nawet; w ten sposób są oni straceni, jako przyszli ewentualni kierownicy lub wysoko kwalifikowani fachowcy. [podobne: jasno brązowy stolec, poradnia psychologiczna katowice, jak wygląda ugryzienie pluskwy ]

Powiązane tematy z artykułem: jak wygląda ugryzienie pluskwy jasno brązowy stolec poradnia psychologiczna katowice