Jednak grupy takie nigdy nie sa w istocie jednorodne, poniewaz kazda grupa zawiera szeroki wachlarz trudnosci wychowawczych

Jednak grupy takie nigdy nie są w istocie jednorodne, ponieważ każda grupa zawiera szeroki wachlarz trudności wychowawczych. Niektóre z najzdolniejszych dzieci mogą być poniżej ustalonego poziomu, podczas gdy uczniowie zaklasyfikowani, jako „przeciętni” lub „tępi” mogą robić bardzo dobre postępy – być niejako „ponad poziom”. Najbardziej ujemną cechą grupowania jednorodnego jest to, iż skłania ono dorosłych i dzieci do czynienia złośliwych porównań. Umieszczenie w grupie „niezdolnych” lub „przeciętnych” stanowi piętno, a dzieci w wyższych grupach mają skłonność do snobizmu. Większość dzieci, które wymagają specjalnej pomocy wychowawców, ma również różnego rodzaju problemy emocjonalne. Dwa wspólne problemy to trudności w mowie j czytaniu. Chociaż zazwyczaj uważa się, że problemy te wymagają przede wszystkim specjalnych metod uczenia, często mają one podłoże emocjonalne i obok (lub zamiast) specjalnego nauczania potrzebują także stoso wania psychoterapii. Bardzo często problemy wymowy i czytania są wynikiem trudności w stosunkach z rodzicami w takim przypadku może okazać się konieczne lub pożądane posłużenie się pomocą rodziców przy przeprowadzaniu terapii. [podobne: Psycholog Wrocław, psycholog poznań, psychoterapia warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: psycholog poznań Psycholog Wrocław psychoterapia warszawa